Co wybrać na start ?

Witajcie!

Coraz więcej nas na tych wszystkich dmuchańcowych grupach, dlatego pozwolę sobie napisać kilka podpowiedzi, które moim subiektywnym zdaniem będą przydatne tym z Was, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z atrakcjami.

Jeśli jesteś już w branży i uważasz, że to co napisałem kompletnie mija się z prawdą to również podziel się swoim zdaniem. Jak wspomniałem, jest to moja opinia zbudowana na podstawie mojego kilkuletniego doświadczenia w wynajmie oraz sprzedaży atrakcji.

Do kogo chcesz trafić ze swoją ofertą? Kim jest Twój klient? 

Wielu z nas zaczyna biznes z dmuchańcami widząc w tym szanse na poprawę swojego aktualnego statusu materialnego. Inwestujemy w dmuchańce ciężko zarobione pieniądze, kupujemy je na raty lub za pieniądze pożyczone od rodziny lub znajomych. Najważniejsze pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć to kto będzie twoim klientem.

Nie możesz wybrać tych samych atrakcji na wynajem prywatny na imprezy urodzinowe i na imprezy firmowe dla dorosłych. W większości przypadków niestety to się nie spina.

Kluczem zwłaszcza na początku jest wybranie uniwersalnych dmuchańców, które pozwolą Ci osiągnąć najszybszy zwrot z inwestycji i pozwolą zainwestować ( jeśli chcesz ) w kolejne rzeczy. 

Podział klientów oraz atrakcje, które najczęściej wynajmują:

 

Klient indywidualny 

Jest to klient, który organizuje najczęściej imprezę w domu lub ewentualnie jakimś lokalu z okazji urodzin, 1 komunii lub zwykłego spotkania w grupie znajomych. Będzie to Twój GŁÓWNY klient na początkowym etapie działalności.

Na tego typu imprezy najczęściej wynajmują się zjeżdżalnie lub małe place zabaw. U nas w firmie Funandplay są to zdecydowanie zjeżdżalnie 7×4 w podstawie o wysokości półki zjazdowej 3m.

Klient Firmowy – impreza dla dzieci opłacona z góry

Jedne z najlepszych imprez jakie będą Ci się trafiać. Wielogodzinne wynajmy, gdzie atrakcje ZAWSZE DAJEMY Z OBSŁUGĄ! Dzięki temu zadbasz o bezpieczeństwo użytkowników oraz będziesz miał pod kontrolą swój sprzęt. Wydarzenie te organizują często firmy własnymi siłami lub korzystają z pomocy zewnętrznych agencji.

Na tego typu imprezy najczęściej wynajmują się zjeżdżalnie, duże place zabaw ( od 40 m2 w górę ), tory przeszkód, urządzenia do rywalizacji, atrakcje wodne. U nas w firmie przeważnie są to place zabaw, zjeżdżalnie, eliminator lub byk rodeo, piana party i atrakcje na wodę tj. Łódki z basenem. Warto także rozwinąć animacje, które to są bardzo intratnym zajęciem, a dobrze prowadzone stanowią świetny dodatek do dmuchańców.

Klient Firmowy – impreza TYLKO dla dorosłych opłacona z góry –

Naszym zdaniem najlepsze co w tym biznesie jest. Mieliśmy już przykłady imprez, gdzie atrakcje wynajęte na 8 godzin wykorzystywane były załóżmy około 30 min. Pamiętaj jednak, że twoja gotowość musi być cały czas!

Moim zdaniem najlepsze dmuchane atrakcje do rywalizacji,  a zarazem te, które najczęściej są wynajmowane to ludzkie piłkarzyki, byk rodeo, tory przeszkód, ruroskoczki i inne atrakcje team buildingowe.

Polecamy tutaj również pomyśleć o fotobudce 360 oraz innych atrakcjach dodatkowych, które można w tani sposób nabyć, a które mogą znacznie podbić całkowitą wartość faktury 🙂

Imprezy otwarte – płatne z góry

W tym przypadku są to najczęściej imprezy skierowane dla dzieci organizowane z jakieś okazji, głównie dnia dziecka. Są to trudne imprezy pod względem ilości pracy. Darmowość dla uczestników przeważnie równa się z ogromną rzeszą ludzi, którzy chcą korzystać na długo przed rozpoczęciem i długo po zakończeniu imprezy.

Na tego typu wydarzenie zdecydowanie polecamy wszystko co duże, widowiskowe, z dużą przepustowością. Idealnie sprawdzają się duże place zabaw, tory przeszkód, eliminator.

Imprezy otwarte – rodzic przychodzi z dzieckiem i płaci za możliwość wejścia.

W tego typu wydarzeniach zasada jest prosta. Wystawiasz się za darmo lub płacisz za taką możliwość i starasz się przyciągnąć dzieci do siebie (rodzice sami rzadko się pchają aby wydawać pieniądze na atrakcje). Muszą być więc one wyraziste, widoczne z daleka, intrygować.

Jako firma jeździmy na tego typu imprezy oraz sami organizujemy je. Zależnie od ilości sprzętu jaki możemy zabrać zawsze są to place zabaw, zjeżdżalnie i tor przeszkód lub eliminator. Gdy możemy zabrać ich więcej i stworzyć strefę dmuchanych atrakcji to dobieramy atrakcje z wodą – basen z łódkami na wodę – mają przewagę nad kulami wodnymi i rollerem, że do ich obsługi wystarczy jedna osoba, a rotacja ludzi jest o wiele szybsza.

Wieczory kawalerskie i panieńskie

 Tutaj sprawa jest dość prosta – wszelkie atrakcje do rywalizacji. Przygotuj się, że na tego typu imprezach niezależnie czy jest to impreza mężczyzn czy kobiet, alkohol leje się strumieniami i puszczają hamulce.

U nas w firmie na tego typu wydarzenia najczęściej wynajmowane są kule bubble soccer.

Pro tip – koniecznie pobierajcie zaliczki! Szczególnie ważne jest to, gdy wynajmujący bawią się od piątku wieczór, a atrakcje wynajęte są w sobotę na godzinę 12:00. Widzieliśmy już różne rzeczy, włączając w to spanie w kulach, a kończąc na zwyczajnym odpuszczeniu eventu… z powodu poszukiwań Pana młodego.

Przygotuj się na ostrą jazdę!

SEZON – mityczne słowo, na które każdy właściciel wypożyczalni dmuchanych atrakcji przeżywa dreszcze, ekstazę oraz ma zimne poty, czy aby na pewno nie zapomniał o żadnym kliencie. Sezon w dmuchańcach jest krótki, ale intensywny. Zaczyna się w kwietniu, a kończy w październiku. Jego kulminacja następuje w maju, czerwcu. Następnie widzimy spadek w lipcu, który trwa aż do połowy sierpnia, ale spokojnie. Jest to tylko po to, aby zebrać siły na końcówkę sierpnia i cały wrzesień, gdzie znów mamy sytuacje podobną jak na wiosnę.

Pro TIP – okolice dnia dziecka to nasze żniwa. Pamiętaj, że musisz zarobić w sezonie tyle, aby starczyło CI na resztę sezonu. Zimą też są eventy, jednak są one mniejsze i w zdecydowanie mniejsze liczbie. Dlatego ceń swoją pracę 😉

Określ swój budżet

To kluczowe, abyś jasno określił, ile możesz zainwestować. Inaczej będziemy planować Twój zestaw początkowy, jeśli masz 15 000 zł., a inaczej jak 150 000 zł. Pamiętaj, że nawet jak masz skromny budżet to lepiej działać małymi krokami do przodu niż zastanawiać się co robić w i czekać „na ten idealny moment”, ponieważ wtedy zlecenia, na których mógłbyś już zarabiać i budować swoją markę będą wpadać w ręce konkurencji. Najważniejsze to abyś był z nami szczery. Nieważne w jakim miejscu jesteś teraz i na ile możesz sobie pozwolić.  

Pamiętaj, że wiele atrakcji posłuży CI do różnych grup klientów, jednak zwłaszcza na początkowym etapie warto celować w coś co będzie jak najbardziej spójne z klientem, do którego chcesz celować.

Czym będę to woził – logistyka atrakcji

Często omijany i bagatelizowany aspekt. Dobierz atrakcje do twoich aktualnych możliwości logistycznych. Jeśli nie masz busa lub przyczepki nie myśl o zakupie atrakcji o powierzchni 70m2. Mała zjeżdżalnia czy też mały plac zabaw tj. taki do 20m2 dasz radę włożyć do samochodu osobowego. Zjeżdżalni 7×4 już niestety nie : )

Gdzie się reklamować

Reklama dźwignią handlu. Tak było, jest i będzie. Miej odwagę wydać kilka złotych na reklamy, bo dzięki temu możesz zarobić tysiące. Podstawa to na pewno reklama w mediach społecznościowych oraz na portalach ogłoszeniowych, jak również gorąco sugeruje strona www. Warto również być w dobrych relacjach z firmami eventowymi, organizatorami ślubów czy nawet animatorkami. Także dzięki nim możesz zyskać wielu potencjalnych klientów.

WIĘCEJ
WPISÓW NA BLOGU

Nie wiesz co wybrać?

Potrzebujesz pomocy?

Zostaw nam swój numer, oddzwonimy.