W niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji następujące terminy pisane z wielkiej litery mają znaczenie przypisane im poniżej:
Gwarant – FUNANDPLAY sp. z o. o. spółka komandytowa z siedzibą w Grodzisku Wielkopolskim
(62-065) przy ul. Powstańców Chocieszyńskich 39, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców – Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział IX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000734042, NIP: 9950251359, REGON: 380347462;
Gwarancja – oświadczenie Gwaranta określająca jego obowiązki oraz uprawnienia Uprawnionego z gwarancji, na wypadek wystąpienia wad w Przedmiocie gwarancji;
Uprawniony z gwarancji – osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą i nabywająca Przedmiot gwarancji w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, osoba prawna i/lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawarła z Gwarantem umowę sprzedaży Przedmiotu gwarancji;
Regulamin – Regulamin Sklepu internetowego jaju.pl, dostępny na stronie internetowej Sklepu;
Przedmiot gwarancji – Towar zakupiony w Sklepie, na który została udzielona Gwarancja;
Serwis – podmiot współpracujący z Gwarantem będący osobą trzecią zarówno w stosunku do Gwaranta jak i Uprawnionego z gwarancji;
Karta gwarancyjna – dokument określający szczegółowe warunki gwarancji, wydawany Uprawnionemu z gwarancji wraz z Towarem;
Ogólne Warunki Gwarancji (OWG) – niniejsze Ogólne Warunki Gwarancji.
Zakres gwarancji
Gwarancja obejmuje wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w Przedmiocie gwarancji.
W ramach udzielonej Gwarancji Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych lub do dostarczenia wolnego od wad Przedmiotu gwarancji, jeżeli wady ujawnią się w terminie Gwarancji. Gwarant ma prawo jednostronnego wyboru sposobu usunięcia wady, w szczególności jeśli przemawiają za tym względy technologiczne lub techniczne.
Uprawniony z gwarancji traci Gwarancję w przypadku:
napraw podjętych przez Uprawnionego z gwarancji we własnym zakresie albo przez inne osoby niż Gwarant albo Serwis wskazany przez Gwaranta;
ingerencji w Przedmiot gwarancji przez Uprawnionego z gwarancji we własnym zakresie albo przez inne osoby niż Gwarant albo Serwis wskazany przez Gwaranta;
użytkowania Przedmiotu gwarancji niezgodnie z instrukcją obsługi albo DTR albo użytkowanie Przedmiotu gwarancji niezgodnie z przeznaczeniem;
sprzedaży Przedmiotu gwarancji;
Szczegółowy zakres i wyłączenia Gwarancji określa Karta gwarancyjna.
W przypadku braku zgodności Przedmiotu gwarancji z Umową sprzedaży Uprawnionemu z gwarancji z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej z tytułu rękojmi za wady ze strony i na koszt Gwaranta, szczegółowo opisane w Regulaminie, a udzielenie gwarancji pozostaje bez wpływu na uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.
Gwarancja jest udzielona na obszarze Rzeczypospolitej polskiej.
Gwarancja przysługuje wyłącznie wobec Użytkowników, które zawarły Umowę sprzedaży Towaru bezpośrednio od Gwaranta. Gwarancja nie rozciąga się na kolejnych nabywców produktu
Niniejsze OWG znajdują zastosowanie wyłącznie do Towarów, na które została udzielona Gwarancja zgodnie z wydaną Kartą gwarancyjną.
Terminy
Gwarant udziela gwarancji na Towary na okres 2 lat, licząc od dnia następującego po dniu wydania Towaru.
Uprawniony z gwarancji jest obowiązany zawiadomić Gwaranta o dostrzeżonej wadzie Przedmiotu gwarancji, która to wada wyszła na jaw po dokonaniu odbioru Przedmiotu gwarancji przez Uprawnionego z gwarancji – nie później niż w terminie 10 dni roboczych od daty jej dostrzeżenia.
Gwarant wykonuje obowiązki wynikające z Gwarancji w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Przedmiotu gwarancji do Gwaranta albo do wskazanego przez Gwaranta Serwisu.
W przypadku ujawnienia się w okresie gwarancyjnym wady, okres Gwarancji zostaje przedłużony o okres od momentu zgłoszenia wady do momentu jej skutecznego usunięcia, a w przypadkach wymiany urządzeń bądź elementów okres Gwarancji dla tych usuniętych wad biegnie od nowa od daty usunięcia wady
Postanowienia końcowe
W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Karty gwarancyjnej a niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji, pierwszeństwo mają postanowienia Karty gwarancyjna.
W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego, Regulaminu oraz Kwarty gwarancyjnej.
Terminy pisane w niniejszych OWG z wielkich liter, niezdefiniowane w pkt 1 OWG, mają znaczenie nadane im w Regulaminie.
Gwarancja udzielona przez Gwaranta jest niezależna od gwarancji udzielanych przez producentów Towarów.
W przypadku konieczności zmiany OWG Gwarant zobowiązuje się do poinformowania Użytkowników o tym fakcie co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania zmian poprzez umieszczenie tekstu zmienionego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu oraz wysłanie zawiadomienia na podany przez Użytkownika adres e-mail lub adres do doręczeń. W takiej sytuacji wprowadzone zmiany nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Użytkownika przed dniem wejścia w życie przedmiotowych zmian, co oznacza, że do gwarancji udzielonych przed zmianą OWG, zastosowanie znajdzie OWG w dotychczasowym brzmieniu.
Niniejsze Ogólne Warunki Gwarancji wchodzą w życie z dniem 01.01.2024 r.