Jak otworzyć wypożyczalnię dmuchanych atrakcji? – Podpowiedzi, wymagania, tipy.

Dodano

Jak otworzyć wypożyczalnię dmuchanych atrakcji? – Podpowiedzi, wymagania, tipy.

Poszukując informacji na temat dmuchanych atrakcji dla dzieci i dorosłych, które z powodzeniem możesz wynajmować na różnego rodzaju eventach mamy kilka opcji do dyspozycji:

  • jesteś osobą, która wynajmowała już atrakcje dmuchane od innych firm na swoje przyjęcia oraz eventy,
  • uważasz, że wynajem atrakcji dmuchanych to dobry pomysł na biznes,
  • w Twojej okolicy nie ma firm zajmujących się wynajmem atrakcji dmuchanych dla dzieci i dorosłych,
  • prowadzisz ośrodek, hotel, agroturystykę lub inny biznes, gdzie dmuchańce będą dobrym pomysłem i przyciągnąć mogą dodatkowych Klientów,
  • jesteś naszą konkurencją i szukasz, co piszemy na naszym blogu :>

W każdym z powyższych 5 przypadków, w dalszej części artykułu postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania i podpowiedzieć, jak najlepiej tylko będziemy umieli!

Zakup dmuchańców - skąd zebrać fundusze na otwarcie wypożyczalni atrakcji dmuchanych, jakie masz możliwości?

Problem z zebraniem środków na zakup pierwszej lub kolejnej atrakcji dmuchanej może spotkać Cię na każdym etapie budowy swojego dmuchańcowego imperium. Sprawdź więc w jaki sposób najlepiej sfinansować zakup zamków dmuchanych i innych atrakcji dla dzieci oraz jakie masz możliwości.

Płatność gotówką - czy zawsze to najlepsza opcja?

Płatność gotówką – często wydaje się nam, że to najlepsza opcja, jednak szczególnie na początkowym etapie prowadzenia działalności najtrudniejsza do realizacji. Koszt sugerowanego dmuchańca na początek swojej przygody z wypożyczalnią atrakcji dmuchanych ( jaki jest najlepszy na początek dowiesz się dzwoniąc do nas <3 ) jest zależny od tego, do kogo celujesz z ofertą. Odłożenie wymaganej kwoty nie jest łatwe, jednak kupując za gotówkę, dmuchaniec od razu staje się Twój na własność! Tak więc, gdybyś nawet zmienił plany po kilku miesiącach dmuchaniec możesz sprzedać, a większość pieniędzy odzyskać.

Zakup atrakcji dmuchanych na rady - dodatkowe źródło finansowania

Kupno zamku dmuchanego na raty to świetna propozycja dla tych osób, które nie mają jeszcze odłożonych wystarczających funduszy na zakup swojej pierwszej atrakcji dmuchanej na wynajem lub mają je odłożone na przykład na jedną atrakcję, a chcieliby zainwestować od razu w kilka np. 3. 😊 W takim przypadku zakupy na raty stają się jedną z kilku opcji, by stać się właścicielem atrakcji dmuchanej. Opcja kupna zamku dmuchanego na raty lub innej atrakcji dmuchanej dla dzieci jest bardzo popularna szczególnie, gdy otwiera się swoją pierwszą działalność oraz mając dobrze rozpisany biznes plan.

Leasing atrakcji dmuchanych - idealne rozwiązanie dla firm!

Zakup atrakcji dmuchanych w formie leasingu to również jedna z popularniejszych form finalizacji kupna dmuchańcy. Opcja ta, skierowana jest głównie dla osób, które posiadają już swoje firmy. W tym przypadku, przez cały okres spłaty, dmuchańce stają się niestety własnością banku – podobnie jak w przypadku innych zakupów finansowanych leasingiem. Twoim zadaniem jest natomiast co miesiąc spłacać określone kwoty. Zarówno kredyt, jak i leasing są dobrą opcją, jeśli myślisz o szybkiej ekspansji na większy rynek.

Wynajem długoterminowy atrakcji dmuchanych

Inną ciekawą i zyskującą na popularności alternatywą dla leasingu lub kredytu jest wynajem długoterminowy dmuchanych zamków i atrakcji dla dzieci. W tej opcji płacisz firmie posiadającej dmuchańce ( w tym przypadku nam 😊 ) opłatę miesięczną – na wzór rat kredytu oraz kaucję. Koszt wynajmu atrakcji dmuchanych zależy od wielkości atrakcji oraz długości wynajmu. Wynajem długoterminowy dmuchanych zjeżdżalni dla dzieci i innych atrakcji ma zarówno wiele zalet, jak i wad, przykłady:

Wynajem długoterminowy atrakcji dla dzieci - zalety:

  • Gdy biznes nie idzie po Twojej myśli, możesz zwrócić zamek dmuchany i zapomnieć o swojej inwestycji;
  • Nie musisz przejmować się kosztem magazynowania;
  • Nie ponosisz również kosztów serwisu / naprawy atrakcji dmuchanych poza sezonem;
  • Idealne rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy wynajmujesz zamki dmuchane dla dzieci tylko w danym sezonie – na przykład latem.

Wynajem długoterminowy atrakcji dla dzieci - wady:

  • Ponosisz miesięczne koszty na atrakcję, która docelowo nie jest w Twoim posiadaniu;
  • Im dłuższy jest okres najmu zamku dmuchanego, tym mniej staje się on opłacalny;
  • Po zakończonym okresie najmu – atrakcję dmuchaną należy zwrócić;
  • Z atrakcji dmuchanych możesz działać tylko w okresie jego wynajmowania, jeśli trafi się Tobie dodatkowy event w innym okresie, będziesz musiał z niego zrezygnować lub ponownie wynająć zamek dmuchany.

Dofinansowanie z urzędu pracy na otwarcie nowej działalności

Inna, również bardzo popularną możliwością na zakup dmuchanego placu zabaw dla dzieci lub atrakcji dorosłych, są różnego rodzaju formy dofinansowania na otwarcie swojej pierwszej działalności.

W tym przypadku pozyskany budżet może być zależny od wielu czynników zewnętrznych. Przyjmując jednak, że maksymalna kwota dotacji na otwarcie działalności może być 6-krotnością średniego wynagrodzenia, a w 2023 roku będzie to prawie 40 tysięcy złotych, to za te pieniądze będziesz w stanie zakupić już 2 zjeżdżalnie dmuchane i przy drobnej dopłacie mały plac zabaw! Będziesz mógł obsługiwać 3 imprezy jednocześnie, a co za tym idzie zarabiać w 3 miejscach na raz! Tym samym Twój zwrot z inwestycji będzie na bardzo wysokim poziomie w porównaniu do alternatywnych rozwiązań.

Czy na obsługę atrakcji dmuchanych potrzebuję pozwoleń lub szkoleń, aby je wynajmować?

Aby działać jako wypożyczalnia dmuchańców nie potrzebujesz specjalistycznych szkoleń ani uprawnień. Wystarczy, że otworzysz firmę, dodasz do PKD odpowiedni kod i można działać! 

Oczywiście, musisz wiedzieć, w jaki sposób rozłożyć atrakcje i je zabezpieczyć przed porwaniem przez wiatr, ale tego wszystkiego dowiesz się na etapie sprzedaży dmuchańców od nas! 🙂

Kod PKD potrzebny do wynajmu dmuchanych atrakcji dla dzieci i dorosłych.

Aby legalnie działać i przede wszystkim wystawiać faktury lub paragony należy dodać odpowiedni kod PKD do profilu swojej działalności.

Jaki wybrać kod PKD wybrać, aby działać jako wypożyczalnia atrakcji dmuchanych?

Polecamy:

  • 77, 21, Z, WYPOŻYCZANIE I DZIERŻAWA SPRZĘTU REKREACYJNEGO I SPORTOWEGO
  • 93, 11, Z, DZIAŁALNOŚĆ OBIEKTÓW SPORTOWYCH
  • 93, 19, Z, POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA ZE SPORTEM
  • 93, 29, Z, POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ ROZRYWKOWA I REKREACYJNA
  • 93, 13, Z, DZIAŁALNOŚĆ OBIEKTÓW SŁUŻĄCYCH POPRAWIE KONDYCJI FIZYCZNEJ
  • 93, 21, Z, DZIAŁALNOŚĆ WESOŁYCH MIASTECZEK I PARKÓW ROZRYWKI

UWAGA!

Pamiętaj, że działając jako spółka, każda zmiana PKD wiąże się z dodatkowymi kosztami. Dlatego też warto zrobić to raz, a dobrze wybierając przykładowo większą liczbę kodów PKD. 😊

Ubezpieczenie na dmuchańce – które wybrać?

Jeśli uważasz się za osobę odważną, a ryzyko to Twoje drugie imię, możesz działać bez ubezpieczenia, na własne ryzyko. Jeśli jednak masz plany i marzenia to ubezpieczenie od skutków nieszczęśliwych wypadków powinno być jak Amen w pacierzu. Będąc z Wami szczerym. Na każdym dmuchańcu w dosłownie chwili może coś się stać i mimo, że to nie będzie Wasza wina, rodzic dziecka, któremu stanie się krzywda na naszym zamku dmuchanym (przykładowo skręcenie kostki), może zaskarżyć nas jako obsługę danej atrakcji dmuchanej. Warto się przed tego typu sytuacjami porządnie zabezpieczyć. Dmuchańce, które zakupisz w naszym sklepie internetowym Jaju posiadają odpowiednie certyfikaty, które potwierdzają, że są one bezpieczne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Stąd też posiadanie ubezpieczenia na tego typu atrakcje sprawi, że ewentualne koszty leczenia dziecka pójdą z naszego ubezpieczenia, a nie z Naszej kieszeni, dzięki czemu będziemy mogli kontynuować swój dmuchany biznes. Natomiast z nieszczęśliwego wypadku wyciągnąć kluczowe wnioski, czy w danym czasie nie popełniliśmy jakiegoś błędu podczas obsługi eventu.

Czy aby wynajmować dmuchańce muszę otwierać własną firmę?

Prowadzenie praktycznie każdej działalności w naszym kraju wymaga założenia firmy. Nie będziemy namawiać Cię do obchodzenia prawa, ponieważ jest to krótka i nieopłacalna droga. Pamiętaj również, że mając własny biznes budujesz swoją markę również markę osobistą. Zadaj sobie również sam pytanie, czy jako właściciel dużej firmy chciałbyś skorzystać z kogoś… kto nie ma nawet swojej firmy czy raczej kogoś kto legalnie świadczy usługi i w razie jakiś problemów… będziesz wiedział z kim porozmawiać? Dodatkowo, posiadanie własnej działalności umożliwia Tobie na wystawianie faktur za świadczone usługi, co jest niezwykle pożądane przez organizatorów różnego rodzaju imprez, którzy muszą rozliczyć się z każdej wydanej złotówki, jak i tej zarobionej. Wystawiając więc fakturę, nie zamykasz się jedynie do lokalnych imprez, ale i możesz bez problemu podbijać kolejne rynki.

Podsumowując:

Jak widzisz, aby kupić swoją pierwszą atrakcję dmuchaną na wynajem możesz skorzystać z wielu form finansowania, a to, którą wybierzesz dla siebie zależy w głównej mierze od tego, w jakiej sytuacji się znajdujesz obecnie. Szczególnie dobrym rozwiązaniem są różnego rodzaju dofinansowania na pierwszy biznes lub rozwój istniejącego. Aby jednak dowiedzieć się więcej o formach dofinansowania, powinieneś udać się do najbliższego urzędu i zapytać o aktualne programy wsparcia dla przedsiębiorców.

Biznes związany z wynajmem atrakcji dmuchanych to zajęcie, które możesz wykonywać zarówno w wysokim sezonie – okresie letnim poprzez wynajem atrakcji w plenerze. Jak i poza sezonem, gdy pogoda już nie dopisuje, wtedy zamek dmuchany możesz postawić przykładowo w sali gimnastycznej. Stąd też warto posiadać swoje własne dmuchańce, które nie będą ograniczały Cię w dostępności wyłącznie w wysokim sezonie.

WIĘCEJ
WPISÓW NA BLOGU